peteranema.reismee.nl

Eerste indruk Buenos Aires

Na iets van 30 uur reizen aangekomen in het Lime House Hostel in Buenos Aires. Vluchten gingen allemaal prima en de shuttle en taxi van het vliegveld naar het hostel waren ook zo geregeld. Inmiddels ook al kennis gemaakt met de douane hier. Uurtje wachten hoort er kennelijk gewoon bij. Erg fijn ook al er een stuk of 10 Chinezen voor je in de rij staan waarvan ze hier het paspoort niet kunnen lezen. Dat vonden ze zo interessant dat ze 4 balies sluiten en met zijn allen zich gaan bemoeien met dat ene paspoort. Maar de eerste stempel is binnen en ik mag 90 dagen blijven.

Het hostel ziet er goed uit. Wel erg simpel, maar ze hebben wel alles wat je nodig hebt. Gratis internet (helaas wel computers die nog geen USB kennen, dus foto's laten nog even op zich wachten), bar, supermarkt om de hoek, bank om de andere hoek, metro aan de overkant van de weg, een keuken die iedereen mag gebruiken en een dakterras. Enige nadeel van dit hostel is wel dat het aan een 8-baans weg ligt. Beide kanten op zijn dat dus 16 banen: dat is rennen als het stoplicht op groen staat.

Vanuit het vliegtuig een goede indruk van bovenaf gekregen van zowel Buenos Aires als Sao Paulo. Beide echt enorme steden. Amsterdam is er niks bij. Maar er wonen in Sao Paulo dan ook meer mensen dan in heel Nederland bij elkaar.

Morgen ga ik waarschijnlijk op de fiets een deel van Buenos Aires verkennen. Wordt als het goed is een rondje San Telmo en La Boca. Daarna zie ik nog wel wat ik doe, maar ik zit er wel aan te denken hier nog een nachtje langer te blijven om zaterdag de andere kant van het centrum te verkennen.

Groetjes, Peter

Reacties

Reacties

Hans

Terwijl ik met een e-mail bezig was kreeg ik de mededeling dat jij een verhaal had geplaatst. Blijkbaar heb jij voor mij geregeld dat ik die melding automatisch krijg. Ben je eerste verslag direct gaan lezen. Je zult wel aardig verreisd zijn, maar jouw dag is nog lang niet voorbij. Hier is het al donker en heeft het weer uren geregend. Veel plezier!

Hettie

Kreeg net een telefoontje van Hans dat er al een eerste reisverslag op internet staat. Snel even gelezen. Goed om te weten dat je na al die uren reizen goed en wel op je eerste bestemmign zit. En in plaats van teenslippers lopen wij hier met kaplaarzen.
Morgen mailen we even, dan heeft papa jouw berichtje ook gelezen.

Mia

Super zo'n eerste bericht. Goed te horen dat de reis goed is gegaan. Nu wij gaan inpakken. Ja, wij konden het natuurlijk niet hebben dat jij weg ging. Gaan wij ook en we nemen die papa en mama van jou wel op sleeptouw. (Of andersom) Liefs, Mia

Leen

Een eerste bericht uit Buenos Aires. Dat is een prima begin. Ik vertrouw er op dat er nog vele mooie berichten volgen.
Gelukkig stond ik niet in het rijtje voor de doaune achter die chinezen. Ach ja je hebt de tijd, moet je maar denken.
Kijk maar uit met oversteken.

Johan

Hallo, ik kom zomaar al surfend op je website terecht. Mede doordat ik eind 2009 een soortgelijke reis heb ondernomen blijf ik natuurlijk af en toe met nog wat heimwee uitkijken naar de lotgevallen van andere reizigers. Als je wat tips en adresjes wil kan je misschien wat info opdoen via mijn site van toen:
http://johan.reismee.nl/

Veel success met je reis, ziet er geweldig uit!

oma

Fijn dat je goed bent aangekomen. Ben bij Hans en zal van hier uit het verhaal van je belevenissen van tijd tot tijd volgen. Geniet ervan ! Intussen zijn je ouders (met aanhang) er ook al weer vandoor (ben vergeten nog te bellen). Sneeuw heeft hier plaats gemaakt voor modder. Lieve groeten van oma Huismuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!