peteranema.reismee.nl

Buenos Aires - Puerto Madryn

Na het laatste verhaaltje ben ik ´s middags te voet de stad gaan verkennen. Leuk om een goede eerste indruk te krijgen van Buenos Aires. De volgende dag ben ik door een paar wijken van Buenos Aires gaan fietsen, namelijk San Telmo (de wijk van de tango), La Boca (kleurige wijk van Boca Juniors) en de twee oude havens van Buenos Aires.

Zaterdag ben ik in de loop van de dag met de metro naar het grote busstation van Buenos Aires vetrokken om daar de nachtbus te pakken naar Puerto Madryn.In totaal eenrit van 20 uur door eendor, vlak en kaal landschap.Gelukkig werdenerwat films afgespeeld met eenEngelseondertiteling. ´sNachts amper geslapen omdat er achtermij een paar Argentijnen zaten die het nodig vonden om zelf op hun laptop ook nog wat filmpjes te gaan kijken. Met het volumevol open natuurlijk. Volgens mij stopte dit rond 4 uur ´s nachts, daarna nog wat broodnodige slaap gepakt.Over het algemeen moeten deze busritten best goed te doen zijn, meeste verhalen die ik er over hoor zijn positief. Veel beenruimte en afen toe wat te eten.

Zondagochtend aangekomen in Puerto Madryn enmeteen op zoek gegaan naar een leuk hostel. Op aanraden van iemand uit het hostel in Buenos Aires ben ik terecht gekomen in hostel La Tosca. In Puerto Madryn eerst de supermarkt opgezocht, wantook in dit hostel kan ik gebruik maken van de keuken. Later op de dag nog een rondje gemaakt over de boulevard, het strand en nog even wat informatie gewonnen bij de tourist office. Als laatste alvast een busticket gekocht naar Rio Gallegos. Helaas moet ik dat hier ver van te voren doen, anders zit alles al vol. Hetzelfde geldt trouwens voor hostel, je kunt hier niet zomaar ´s avonds laat ergens aan komen zetten. Gelukkig heb ik voor noodgevallen een tent bij me.

Maandag heb ik een leuk tourtje gedaan naar Reserva Punta Tomba. Ben om 8 uur opgepikt bij het hostel voor een autoritje van zo´n twee uur. Een ding is me al wel duidelijk geworden, autorijden daar zijn ze niet zo goed in. Inhalen met 140 waar je maar 60 mag en niet in mag halen is zeker geen uitzondering. Voordeel is wel dat we er lekker snel waren. Bij Punta Tomba zitten duizenden pinguins waar je ontzettend dichtbij kan komen, dus dat was een prachtig gezicht. Je loopt echt dwars door het gebied waar die beesten zitten te broeden. Dat betekent ook dat je af en toe moet wachten op een pinguins die wil oversteken. Zeker de moeite waard om te zien. Op de weg terug nog een boottochtje gemaakt om te gaan kijken naar de dolfijnen die hier in grote getalen voor de kust zwemmen. Een groep van zo´n tien dolfijnen een half uurtje rond, voor en onder onze boot zien zwemmen. De boottocht deden we met meer mensen, maar de rest van de tour was maar met drie anderen. Twee Fransen en een Zwitser. Lekker rustig dus en alle tijd om overal rond te kijken.

Vandaag heb ik een mountainbike gehuurd om een stukje langs de kust te gaan fietsen met als eindbestemming een groep zeeleeuwen. De eindbestemming was zeker de moeite waard, maar de weg ernaar toe was erg zwaar. Heb vandaag namelijk kennis gemaakt met de wind die hier in het zuiden nogal vaak waait. En dat in combinatie met ruim 30 graden en een woestijnachtig landschap maakte het behoorlijk zwaar om te fietsen. Ben behoorlijk gezandstraald en ik ben bang dat ik over een maand nog steeds zand in mijn backpack tegen kom.

Morgen vertrek ik naar Rio Gallegos, over de weg 1200 km naar het zuiden. In Rio Gallegos zelf is niks te doen, dus het is alleen een korte stop voordat ik weer verder trek. De bestemming daarna is erg onzeker omdat ze in Chili aan het staken zijn. Alle grenzen naar Chili zijn dicht en het is onduidelijk hoe lang dat nog gaat duren. Waarschijnlijk wordt het dus plan C, El Calafate en El Chalten. Dat zijn daar namelijk de enige plekken waarvoor je niet via Chili hoeft te reizen.

Groetjes, Peter

Reacties

Reacties

Nico en Hettie

Dolfijnen, pinguins, zeeleeuwen...! Klinkt goed!
Op het Chili Reisforum iets gelezen over de stakingen aldaar. Er zijn toeristen die al meerdere dagen vastzitten in Punta Arenas. Nu maar hopen dat jij er niet veel last van hebt.
Tot mails!

Marieke

Hey! Fietsen met je backpack op je rug? En dan in 30 graden... Dat zal zwaar geweest zijn. Leuk dat je al zoveel verhaaltjes en foto's op je site hebt gezegd. Wij blijven met plezier lezen! Groetjes marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!